torstai 24. lokakuuta 2013

Cityssä



 
 
Poikkesin tässä taas vanhoilla temmellymailla. Oli ihan hauska taas vähästä aikaa päästä puikkelehtimaan pukumiesten ja -naisten lomassa pilvenpiirtäjien välissä. Kävin tapaamassa erästä rekrytyyppiä. Minuun otettiin yhteyttä julkisen CV-profiilini ansiosta. No työ ei oikeastaan kiinnostanut minua erityisemmin (vaikka on toki mielenkiintoisempi kuin nykyisempi) enkä edes halua lähteä vielä töihin vaan haluaisin olla kotona vauvan kanssa kunnes hän on 1 vuotias, mutta menin silti. Ihan vain sen takia että jo minimissään palkka olisi sen verran hyvä hyppäys ylöspäin, etten mitenkään voinut torpata paikkaa suorilta käsin.
 
 
 
 
Heh, en maininnut että olen äitiyslomalla (olisikohan pitänyt?) mutta tottakai mainitsin sen että ko. firman suora kilpailija on myös keskustellut kanssani lähes vastaavasta roolista. Tämmöiset on ihan kätevä mainita - kilpailijan ollessa kiinnostunut, se yleensä lisää sen toisenkin kiinnostusta. Minut onpa jopa joskus kutsuttu yhteen haastatteluun paljolti senkin takia että minulla oli yhteyksiä sen firman kilpailijoihin.
 
 
 
 
Olin aika kasuaali - mammahousujen oheen heitin sentään arkijakun tuomaan vähän professionaalimpaa lookkia. Lounaaksi nappasin temakin Wasabista, nämä ovat tosi hyviä.
 
Nojoo, täytyy katsella, aika alkuvaiheissahan tässä työnhakuprosessissa ollaan. Nyt pitäisi pikkuhiljaa lisätä työnhakemista että löytyisi jotain järkevää äitiysloman jälkeen, vanhaan en haluaisi palata kuin pakosta.
 
Onko täällä ketään muuta työnhakuprosessissa? Kiinnostaisiko kuulla lisää juttuja työnhakemisesta täälläpäin?

6 kommenttia:

  1. Mielenkiintoista, ja minua kiinnostaa työnhakujutut aina! Onko siellä paikat yleensä jaossa "toistaiseksi" vai aluksi määräaikaisesit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suurin osa, erityisesti mun "alalla" (joka on siis tosi laaja tällähetkellä kun olen vasta aloittanut urani, jotain analyyttistä, finanssia ja bisnestä sekoitettuna), on permanent position eli pysyvä työsuhde. Joskus näkee temp rooleja kanssa, tai temp-to-perm, mut sellaiset suomalaiset määräaikaiset ovat todella harvinaisia. IT-alalla niitä näkee kyllä.

      Poista
  2. Jep, todellakin kiinnostaa, sattuneesta syystä! :D

    VastaaPoista
  3. Täälläkin ollaan työnhaussa Lontoossa, etenkin office-kulttuuri ja hakuvinkit kiinnostaa uranvaihtajana hyvin paljon! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo täytynee kirjoitella lisää näistä aiheista - minua itseäkin kiinnostaa aina lukea näitä, sattuneesta syystä :) Ja o-ou, mua pyydettiin jatkohaastatteluun just tästä paikasta... No, se ei tarkoita vielä mitään välttämättä, voin varmaan olla mammalomalla vielä pitkään :) Tsemppiä työnhakuun!

      Poista

Tätä blogia ei enää päivitetä, ja kommentteja luetaan harvakseltaan. Tervetuloa poikkeamaan uuteen blogiini Wave to Mummy

Related Posts with Thumbnails